Piaggio

WSPANIAŁY ROZDZIAŁ WE WŁOSKIEJ HISTORII

Wszystko zaczęło się w 1882 roku, kiedy to Enrico Piaggio otworzył fabrykę związaną z przemysłem morskim. Dwa lata później Rinaldo Piaggio założył Piaggio & C, od 1889 działające w sektorze kolejowym.

Firma zadebiutowała w dziedzinie lotnictwa w 1916 roku, a – po serii wzlotów i upadków – w końcu dołączyła do świata pojazdów dwukołowych. W 1964 roku działy lotniczy (I.A.M. Rinaldo Piaggio) i motocyklowy ( Piaggio & C) rozdzieliły się i stały dwoma niezależnymi firmami. Otworzyło to drogę do narodzin włoskiej potęgi motoryzacyjnej, korzystającej z boomu gospodarczego tamtych lat.

Od lat 60. Piaggio zaczęło na masową skalę wytwarzać szereg rozpoznawalnych na całym świecie produktów.

Ciao, przodek współczesnego motoroweru, powstał w 1967 roku. W latach 1990–1994 Piaggio produkowało Sferę, pierwszy skuter z plastikową karoserią, a następnie Hexagon – kamień milowy w segmencie maksiskuterów.
W latach 1973–1988 motorower Bravo był wielkim hitem. Wtedy wprowadzono także nowe serie pojazdów, takich jak Cosa, Superbravo i Grillo.

Liberty, powstały w 1997 roku jako motorower o pojemności 50 ccm, od razu znalazł sobie miejsce na rynku jako wysoce innowacyjny produkt. Liberty wkrótce stał się jednym z najpopularniejszych skuterów na dużych kołach, co było zasługą jego świeżej i dynamicznej linii, doskonałej jakości oraz konkurencyjnej ceny.

Czytaj dalej

WSPANIAŁY ROZDZIAŁ WE WŁOSKIEJ HISTORII

Wszystko zaczęło się w 1882 roku, kiedy to Enrico Piaggio otworzył fabrykę związaną z przemysłem morskim. Dwa lata później Rinaldo Piaggio założył Piaggio & C, od 1889 działające w sektorze kolejowym.

Firma zadebiutowała w dziedzinie lotnictwa w 1916 roku, a – po serii wzlotów i upadków – w końcu dołączyła do świata pojazdów dwukołowych. W 1964 roku działy lotniczy (I.A.M. Rinaldo Piaggio) i motocyklowy ( Piaggio & C) rozdzieliły się i stały dwoma niezależnymi firmami. Otworzyło to drogę do narodzin włoskiej potęgi motoryzacyjnej, korzystającej z boomu gospodarczego tamtych lat.

Od lat 60. Piaggio zaczęło na masową skalę wytwarzać szereg rozpoznawalnych na całym świecie produktów.

Ciao, przodek współczesnego motoroweru, powstał w 1967 roku. W latach 1990–1994 Piaggio produkowało Sferę, pierwszy skuter z plastikową karoserią, a następnie Hexagon – kamień milowy w segmencie maksiskuterów.
W latach 1973–1988 motorower Bravo był wielkim hitem. Wtedy wprowadzono także nowe serie pojazdów, takich jak Cosa, Superbravo i Grillo.

Liberty, powstały w 1997 roku jako motorower o pojemności 50 ccm, od razu znalazł sobie miejsce na rynku jako wysoce innowacyjny produkt. Liberty wkrótce stał się jednym z najpopularniejszych skuterów na dużych kołach, co było zasługą jego świeżej i dynamicznej linii, doskonałej jakości oraz konkurencyjnej ceny.

W 2001 roku zadebiutował model Beverly – niezwykle zwinny, niezawodny i bezpieczny skuter, który zrewolucjonizował rynek, szybko stając się absolutnym liderem sprzedaży w konkurencyjnym i prestiżowym sektorze skuterów o dużych kołach. W następnym roku Beverly został całkowicie zmieniony pod względem stylistyki i wykorzystywanej technologii: zyskał nowy, elegancki, wyróżniający wygląd oraz wyposażenie i wykończenie z najwyższej półki, jak zawsze z gwarancją najwyższego bezpieczeństwa i wydajności.

W 2012 roku ofertę najlepiej sprzedających się skuterów Piaggio z dużymi kołami poszerzono o nowy model, wersję sportową zachowującą klasę i elegancję Beverly – Beverly SportTouring. Wyposażony w nowy silnik 350 ccm (tak kompaktowy, jak 300 ccm, ale z wydajnością 400 ccm). Był to pierwszy na świecie skuter wyposażony w ABS/ASR, co pozwala na połączenie maksymalnych osiągów pojazdu z pełnym bezpieczeństwem.

Piaggio MP3 to seryjny trójkołowy skuter oferujący bezpieczeństwo, dobrą przyczepność i stabilność nieosiągalne dla dwukołowych pojazdów. Te właściwości łączy z dużą mocą i zwinnością, dzięki czemu zapewnia świetną zabawę i maksymalną przyjemność z jazdy. Zwycięskie cechy pozwoliły MP3 osiągnąć ogromny sukces od czasu premiery w 2006 roku. Zastosowanie trzech kół, w tym dwóch z przodu, było rewolucyjną innowacją techniczną, która doprowadziła do powstania jedynego w swoim rodzaju skutera i na nowo zdefiniowała samo pojęcie dynamicznej stabilności. Na przestrzeni lat ta znakomita formuła została wykorzystana w wielu wersjach, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom najszybciej rozwijającej się grupy klientów. Punktem kulminacyjnym było stworzenie MP3 Hybrid, pierwszego skutera na świecie z równoległym napędem hybrydowym i technologią plug-in, a także MP3 Yourban, który świetnie nadaje się do jazdy w mieście i codziennego użytku, zachowując przy tym doskonałą stabilność i wysoki poziom bezpieczeństwa MP3.

W 2007 roku uruchomiono produkcję Piaggio HyS (Hybrid Scooter), prototypu z napędem hybrydowym, który miał zrewolucjonizować miejski transport. Piaggio Hybrid Scooter, dostępny w trzech wersjach opartych na modelach Vespa LX, X8 i MP3, łączy konwencjonalny silnik spalinowy o niskim wpływie na środowisko z silnikiem elektrycznym o zerowej emisji spalin.

W 2012 roku powstał nowy Piaggio X10 – dostępny z trzema nowoczesnymi silnikami (125, 350 i 500), aby spełnić najróżniejsze potrzeby komunikacyjne – dzięki któremu podróżowanie w luksusowych warunkach stało się codziennością. Był to wielki powrót Piaggio do segmentu Gran Turismo.
X10 – prawdziwy okręt flagowy na dwóch kołach, przeznaczony dla tych, którzy pragną maksymalnego komfortu i włoskiej elegancji – charakteryzuje się nowoczesną, gładką i atrakcyjną linią, zaprojektowaną w tunelu aerodynamicznym, w połączeniu z bogatym wyposażeniem i najwyższą wydajnością.

Play Video
Secured By miniOrange